Koronawirus nie odpuszcza
W Wydziale Spraw Obywatelskich w dniach od 15 marca br. do odwołania, bezpośrednia obsługa Mieszkańców zostaje ograniczona do absolutnego minimum w poniedziałki w godz. 9:00 do 16:00, od wtorku do piątku w godz. 8:00 do 15:00.
W trosce o bezpieczeństwo Mieszkańców oraz pracowników, w Wydziale Spraw Obywatelskich bezpośrednia obsługa interesantów zostaje ograniczona do absolutnego minimum – do odwołania.
Mieszkańcy będą obsługiwani w poniedziałki od godz. 9:00 do godz. 16:00, a od wtorku do piątku od godz. 8:00 do godz. 15:00.
Działalność gospodarcza
Wnioski do CEIDG zostają wyłączone z bezpośredniej obsługi (oprócz spraw szczególnej wagi). Warunkiem osobistego załatwienia sprawy szczególnej wagi dot. CEIDG, jest wcześniejsze przygotowanie wniosku w formie on line i uzgodnienie terminu wizyty na jego podpisanie pod nr tel. 22 51 22 261, 22 51 22 262.
Wnioski do CEIDG w formie elektronicznej można załatwić za pośrednictwem strony: www.ceidg.gov.pl.
Natomiast wnioski w formie papierowej o wpis, zmianę, zawieszenie, wznowienie oraz wykreślenie wpisu można złożyć w późniejszym terminie (jako datę skuteczności żądania można wskazać datę wsteczną).
Wniosków do CEIDG proszę nie należy wrzucać do urny na dokumenty, ponieważ nie będą załatwione.
Wymeldowanie/zameldowanie
Obsługiwane będą wyłącznie sprawy niecierpiące zwłoki np. w przypadku zbycia lokalu i konieczności uzyskania stosownego zaświadczenia do kancelarii notarialnej. Przy dokonywaniu pilnych czynności meldunkowych, proszę o korzystanie z formy pełnomocnictwa (przykładowy wzór pełnomocnictwa (pdf), przykładowy wzór pełnomocnictwa (Word).
Wymeldowania i zameldowania można dokonać przez internet (o profilu zaufanym – patrz dowody).
Wymelduj się z pobytu stałego.
Wymelduj się z pobytu czasowego.
Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące.
Dowody osobiste
Z bezpośredniej obsługi wyłączone zostają wnioski o wydanie dowodu osobistego dla nieletnich, z wyjątkiem nagłych przypadków losowych.
Bezpośrednia obsługa wniosków o wydanie dowodu osobistego, dotyczy wyłącznie osób, które nie posiadają lub nie mogą założyć profilu zaufanego. Profil zaufany można założyć bez wychodzenia z domu, jeśli posiada się konto internetowe, w którymś z poniższych banków: ING Bank Śląski, Bank Pekao, mBank, Santander, PKO Bank Polski, Bank Millennium, Inteligo, Envelo (Grupa Poczty Polskiej), Alior bank, T-mobile bank oraz Grupa Banków Spółdzielczych (Grupę BS każdorazowo należy sprawdzić na stronie banku. Bank Spółdzielczy w Nowym Dworze Mazowieckim i Mazowiecki Bank Spółdzielczy w Łomiankach potwierdzają profil zaufany).
Odbiór dowodów osobistych odbywa się wyłącznie w przypadkach, gdy poprzedni dowód utracił ważność. W przypadku, gdy ”stary” dowód jest jeszcze ważny, prosimy o powstrzymanie się z wizytą do czasu zmniejszenia zakażeń.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego można złożyć przez internet.
Uzyskaj dowód osobisty.
Cudzoziemcy
Sprawy meldunkowe i nadanie numeru PESEL na podstawie przepisów odrębnych będą załatwiane wyłącznie w sprawach pilnych, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym pod nr tel. 22 51 22 261.
Urna na dokumenty
Do urny na dokumenty nie wrzucamy: druków meldunkowych, wniosków o wydanie dowodu osobistego, wniosków o wydanie zaświadczenia o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego oraz wniosków do CEIDG, ponieważ w tej formie nie mogą być załatwione.
Pracownicy są dostępni dla Państwa, służąc pomocą w załatwieniu spraw maria.stawicka@nowydwormaz.pl nr tel. 22 51 22 261 lub 22 51 22 262;
urszula.kleniewska@nowydwormaz.pl nr tel. 22 51 22 263; anna.serwatka@nowydwormaz.pl nr tel. 22 51 22 265. W razie potrzeby, pracownicy pomogą Państwu skorzystać także z formy składania dokumentów przez internet za pomocą profilu zaufanego.
W WSO jednocześnie może przebywać maksymalnie 2 interesantów. Osoby towarzyszące mogą asystować wyłącznie cudzoziemcom, osobom starszym i niepełnosprawnym.
Prosimy o zrozumienie tej trudnej sytuacji i przełożenie bezpośrednich wizyt na bezpieczniejszy czas.