Nowy Dwór Mazowiecki

Treść strony

Wnioski zweryfikowane

Nowy Dwór Mazowiecki, dn. 1 czerwca 2016 r.

PROTOKÓŁ

31 maja br. odbyło się posiedzenie komisji ds. weryfikacji wniosków do budżetu obywatelskiego w pełnym składzie tj.:

  1. Jacek Gereluk – Przewodniczący,
  2. Andrzej Szakuro,
  3. Dariusz Tabęcki,
  4. Hanna Owocka,
  5. Zenon Klimczewski,
  6. Agnieszka Sejda,
  7. Bogdan Jeziorski,
  8. Krystyna Nasiadka,
  9. Agnieszka Siwek (uczestniczyła w głosowaniu od projektu dot. sali FORUM w SP 7),
  10. Jacek Tobijasz,
  11. Jacek Topczewski,
  12. Mariusz Dudek,
  13. Józef Kmieciński.

Członków komisji powitał Burmistrz, Jacek Kowalski, po czym oddał głos Przewodniczącemu komisji i opuścił obrady. Przewodniczący na wstępie przypomniał najważniejsze zapisy regulaminu – omówił kryteria, jakie powinien spełniać wniosek i harmonogram budżetu. Następnie zaprezentował rekomendacje opracowane przez pracowników Urzędu Miejskiego dotyczące poszczególnych projektów. Zgodnie z zasadą przyjętą w pierwszej edycji BO – członkowie komisji będący jednocześnie wnioskodawcami nie głosowali w przypadku własnych wniosków, choć mogli uczestniczyć w dyskusji na ich temat.

Przed posiedzeniem komisji wszystkie wnioski zostały zweryfikowane przez pracowników Urzędu Miejskiego pod kątem zameldowania w Nowym Dworze Mazowieckim wnioskodawców i osób popierających wnioski.

Wyniki głosowania wraz z uwagami zawarte są w załączniku nr 1 do niniejszego protokołu (wyniki w protokole umieszczone są adekwatnie do kolejności głosowania).

Komisja, odwołując się do doświadczeń z pierwszej edycji BO, nie przewidziała możliwości poprawiania wniosków, jak również odwołania od decyzji podjętych na posiedzeniu, uznając tym samym regulaminową datę 13 maja za ostateczny możliwy termin złożenia poprawnego wniosku.  

W trakcie obrad dużo uwagi poświęcono samej idei budżetu obywatelskiego. Pojawiły się również propozycje zmian regulaminu BO w jego trzeciej edycji, przy czym należy zauważyć, że konsultacje w konstruowaniu zasad bieżącej edycji nie spotkały się z dużym zainteresowaniem. Sprawy związane z regulaminem, które wzbudziły zainteresowanie komisji i które będą rozważane w kolejnym roku to kolejno:

  • możliwość poprawiania wniosków i odwołania od decyzji komisji;
  • możliwość wykluczenia projektów nieinwestycyjnych (tzw. „miękkich” – typu imprezy, działania społeczne, ochrona zdrowia etc.) z budżetu obywatelskiego;
  • możliwość zgłaszania wniosków dot. samych projektów budowlanych/technicznych (bez gwarancji realizacji tychże projektów);
  • przeredagowanie zapisu mówiącego o tym, że zgłoszony projekt ma być w całości finansowany z budżetu obywatelskiego;
  • uściślenie tego, w jakim rodzaju projektów (mały/duży) ma znaleźć się wniosek przekraczający regulaminowy kosztorys o np. 50 groszy;
  • konieczność dołączenia zgody zarządcy nieruchomości na planowane we wniosku działania – nawet, jeśli to teren miejski;
  • dokładne zdefiniowanie terenu i obiektu;
  • wykluczenie możliwość „rozbijania” projektów przekraczających budżet BO na mniejsze projekty;
  • konieczność dołączenia opinii konserwatora zabytków do zgłoszonego projektu;
  • liczba wymaganych podpisów pod wnioskiem;
  • poziom uszczegółowienia projektu.

Na zakończenie spotkania komisja uznała, że spotka się ponownie we wrześniu, po głosowaniu. Na tym obrady zakończono.

Protokół sporządziła: Martyna Kordulewska 

Jacek Gereluk

Przewodniczący

« wstecz

Kontakt

Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Zakroczymska 30 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
Tel. (22) 51-22-000, (22) 51-22-222
Fax (22) 51-22-101
sekretariat@nowydwormaz.pl

Pracuje w następujących godzinach: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: od godz. 8.00 do 16.00.

Urząd Stanu Cywilnego w Nowym Dworze Mazowieckim przyjmuje interesantów: w poniedziałki, wtorki, środy, czwartki i piątki w godz. 8:00-15:00.

Wydział Spraw Obywatelskich w Nowym Dworze Mazowieckim przyjmuje interesantów: w poniedziałki, wtorki, środy, czwartki i piątki w godz. 8:00-15:00.

[obiekt mapy] Lokalizacja Nowego Dworu Mazowieckiego na mapie