Wnioski zweryfikowane
Nowy Dwór Mazowiecki, dn. 1 czerwca 2016 r.
PROTOKÓŁ
31 maja br. odbyło się posiedzenie komisji ds. weryfikacji wniosków do budżetu obywatelskiego w pełnym składzie tj.:
- Jacek Gereluk – Przewodniczący,
- Andrzej Szakuro,
- Dariusz Tabęcki,
- Hanna Owocka,
- Zenon Klimczewski,
- Agnieszka Sejda,
- Bogdan Jeziorski,
- Krystyna Nasiadka,
- Agnieszka Siwek (uczestniczyła w głosowaniu od projektu dot. sali FORUM w SP 7),
- Jacek Tobijasz,
- Jacek Topczewski,
- Mariusz Dudek,
- Józef Kmieciński.
Członków komisji powitał Burmistrz, Jacek Kowalski, po czym oddał głos Przewodniczącemu komisji i opuścił obrady. Przewodniczący na wstępie przypomniał najważniejsze zapisy regulaminu – omówił kryteria, jakie powinien spełniać wniosek i harmonogram budżetu. Następnie zaprezentował rekomendacje opracowane przez pracowników Urzędu Miejskiego dotyczące poszczególnych projektów. Zgodnie z zasadą przyjętą w pierwszej edycji BO – członkowie komisji będący jednocześnie wnioskodawcami nie głosowali w przypadku własnych wniosków, choć mogli uczestniczyć w dyskusji na ich temat.
Przed posiedzeniem komisji wszystkie wnioski zostały zweryfikowane przez pracowników Urzędu Miejskiego pod kątem zameldowania w Nowym Dworze Mazowieckim wnioskodawców i osób popierających wnioski.
Wyniki głosowania wraz z uwagami zawarte są w załączniku nr 1 do niniejszego protokołu (wyniki w protokole umieszczone są adekwatnie do kolejności głosowania).
Komisja, odwołując się do doświadczeń z pierwszej edycji BO, nie przewidziała możliwości poprawiania wniosków, jak również odwołania od decyzji podjętych na posiedzeniu, uznając tym samym regulaminową datę 13 maja za ostateczny możliwy termin złożenia poprawnego wniosku.
W trakcie obrad dużo uwagi poświęcono samej idei budżetu obywatelskiego. Pojawiły się również propozycje zmian regulaminu BO w jego trzeciej edycji, przy czym należy zauważyć, że konsultacje w konstruowaniu zasad bieżącej edycji nie spotkały się z dużym zainteresowaniem. Sprawy związane z regulaminem, które wzbudziły zainteresowanie komisji i które będą rozważane w kolejnym roku to kolejno:
- możliwość poprawiania wniosków i odwołania od decyzji komisji;
- możliwość wykluczenia projektów nieinwestycyjnych (tzw. „miękkich” – typu imprezy, działania społeczne, ochrona zdrowia etc.) z budżetu obywatelskiego;
- możliwość zgłaszania wniosków dot. samych projektów budowlanych/technicznych (bez gwarancji realizacji tychże projektów);
- przeredagowanie zapisu mówiącego o tym, że zgłoszony projekt ma być w całości finansowany z budżetu obywatelskiego;
- uściślenie tego, w jakim rodzaju projektów (mały/duży) ma znaleźć się wniosek przekraczający regulaminowy kosztorys o np. 50 groszy;
- konieczność dołączenia zgody zarządcy nieruchomości na planowane we wniosku działania – nawet, jeśli to teren miejski;
- dokładne zdefiniowanie terenu i obiektu;
- wykluczenie możliwość „rozbijania” projektów przekraczających budżet BO na mniejsze projekty;
- konieczność dołączenia opinii konserwatora zabytków do zgłoszonego projektu;
- liczba wymaganych podpisów pod wnioskiem;
- poziom uszczegółowienia projektu.
Na zakończenie spotkania komisja uznała, że spotka się ponownie we wrześniu, po głosowaniu. Na tym obrady zakończono.
Protokół sporządziła: Martyna Kordulewska
Jacek Gereluk
Przewodniczący