Nowy Dwór Mazowiecki

Treść strony

Honorowi obywatele

REGULAMIN NADAWANIA ODZNACZEŃ MIASTA NOWY DWÓR MAZOWIECKI

§ 1

Regulamin określa zasady nadawania odznaczeń Miasta Nowy Dwór Mazowiecki.

§ 2

  1. Honorowymi Odznaczeniami Miasta Nowy Dwór Mazowiecki są:
    • tytuł: HONOROWY OBYWATEL MIASTA NOWY DWÓR MAZOWIECKI;
    • wyróżnienie: ZASŁUŻONY DLA MIASTA NOWY DWÓR MAZOWIECKI.
  2. Honorowe Odznaczenia Miasta nadaje Rada Miejska w Nowym Dworze Mazowieckim w formie uchwały, pełnoletnim osobom fizycznym, obywatelom Polski oraz osobom z zagranicy. Honorowe Odznaczenie może być nadane tej samej osobie tylko raz.
  3. Odznaczenie można przyznać pośmiertnie.

§ 3

  1. Tytuł Honorowy Obywatel Miasta Nowy Dwór Mazowiecki jest najwyższym odznaczeniem nadawanym przez Radę Miejską w Nowym Dworze Mazowieckim, osobom które swoją pracą, twórczością, postawą czy działalnością mogą i przyczyniają się do popularyzacji naszego Miasta, dbałości o jego historię, rozwój, mogą być wzorem postaw obywatelskich, szczególnie zasłużonym dla Miasta z ogromnym autorytetem moralnym, znanym szeroko ze swoich osiągnięć, również poza granicami Miasta Nowy Dwór Mazowiecki, które w jakikolwiek sposób swoją działalnością lub życiem były lub są z Nowym Dworem Mazowieckim związane, a ponadto przyczyniły się do popularyzacji naszego Miasta w Polsce i/lub na świecie bez względu na miejsce urodzenia, zamieszkania, narodowość.
  2. Wyróżnienie Zasłużony dla Miasta Nowy Dwór Mazowiecki jest nadawane osobom, które swoją pracą, twórczością, postawą czy działalnością mogą i przyczyniają się do popularyzacji naszego Miasta, dbałości o jego historię, rozwój oraz mogą być wzorem postaw obywatelskich.

§ 4

  1. Z wnioskiem o nadanie Honorowego Odznaczenia Miasta Nowy Dwór Mazowiecki mogą występować:
    1. Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowy Dworze Mazowieckim;
    2. Co najmniej 6 Radnych Rady Miejskiej w Nowy Dworze Mazowieckim;
    3. Burmistrz Miasta Nowy Dwór Mazowiecki;
    4. organizacje społeczne, stowarzyszenia i fundacje działające na terenie miasta;
    5. grupa mieszkańców Nowego Dworu Mazowieckiego w liczbie:
      • 300 osób posiadających czynne prawo wyborcze, na dzień składania wniosku (dotyczy wniosku o nadanie Tytułu Honorowego Obywatela Miasta Nowy Dwór
        Mazowiecki),
      • 150 osób posiadających czynne prawo wyborcze, na dzień składania wniosku (dotyczy wniosku o nadanie Tytułu Zasłużony dla Miasta Nowy Dwór Mazowiecki).
  2. Wniosek o nadanie Honorowego Odznaczenia Miasta Nowy Dwór Mazowiecki powinien zawierać:
    1. dane o kandydacie (imiona, nazwisko, imiona rodziców, datę i miejsce urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, dane kontaktowe);
    2. dane wnioskodawcy – dane podmiotu lub wykaz osób popierających z ich podpisami, adresami i wskazaniem przedstawiciela do kontaktu wraz z jego
      danymi kontaktowymi;
    3. uzasadnienie wniosku zawierające charakterystykę kandydata oraz określenie jego zasług dla Miasta Nowy Dwór Mazowiecki i jego mieszkańców;
    4. zgoda kandydata na przetwarzanie jego danych osobowych w związku z wnioskiem o nadanie mu tytułu wraz z klauzulą informacyjną;
    5. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na kandydowanie do przyznania tytułu.
  3. Wniosek o nadanie Honorowego Odznaczenia Miasta Nowy Dwór Mazowiecki w przypadku osoby zmarłej powinien zawierać informacje:
    1. dane o kandydacie (imiona, nazwisko, imiona rodziców, datę i miejsce urodzenia, datę i miejsce śmierci, obywatelstwo);
    2. dane wnioskodawcy - dane podmiotu lub wykaz osób popierających z ich podpisami, adresami i wskazaniem przedstawiciela do kontaktu wraz z jego danymi kontaktowymi;
    3. uzasadnienie wniosku zawierające charakterystykę kandydata oraz określenie jego zasług dla Miasta Nowy Dwór Mazowiecki i jego mieszkańców;
    4. wskazanie następców prawnych kandydata.
  4. Wniosek o nadanie Honorowego Odznaczenia Miasta Nowy Dwór Mazowiecki należy składać do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Nowym Dworze Mazowieckim, najpóźniej do końca marca każdego roku kalendarzowego.
  5. Wnioski dotyczące Honorowych Odznaczeń opiniuje Komisja do rozpatrywania wniosków o nadanie Tytułów Honorowych Miasta.
  6. Komisja w swoich działaniach może zasięgać opinii eksperckich innych instytucji, osób zasłużonych i honorowych lub innych podmiotów i organizacji pozarządowych.
  7. Zaopiniowane wnioski Komisja przekazuje Przewodniczącemu Rady Miejskiej Miasta Nowy Dwór Mazowiecki do 20 maja.
  8. Uchwałę w sprawie nadania odznaczenia podejmuje Rada Miejska w Nowym Dworze Mazowieckim.

§ 5

Osoba uhonorowana jednym z Honorowych Odznaczeń Miasta Nowy Dwór Mazowiecki ma prawo do:

  1. używania tytułu „Honorowy Obywatel Miasta Nowy Dwór Mazowiecki” lub wyróżnienia „Zasłużony dla Miasta Nowy Dwór Mazowiecki”.
  2. uczestniczenia na prawach honorowego gościa w zwyczajnych i nadzwyczajnych oraz uroczystych sesjach Rady Miejskiej.
  3. bezpłatnego wstępu na imprezy kulturalne, sportowe i rekreacyjne organizowane na terenie miasta Nowy Dwór Mazowiecki przez Burmistrza Miasta lub jednostki
    organizacyjne.

§ 6

  1. Osoba, której Rada Miejska nadała odznaczenie, otrzymuje Akt Nadania, medal okolicznościowy oraz pamiątkowy znaczek.
  2. Wręczenia Aktu Nadania dokonuje Burmistrz Miasta Nowy Dwór Mazowiecki lub osoba przez niego upoważniona, na sesji uroczystej.
  3. Akt nadania pośmiertnie Honorowego Odznaczenia Miasta Nowy Dwór Mazowiecki zostaje uroczyście przekazany następcom prawnym osoby odznaczonej.

§ 7

  1. Rada Miejska w trybie przewidzianym do nadania Honorowego Odznaczenia, może podjąć uchwałę o jego pozbawieniu w przypadku:
    1. prawomocnego wyroku skazującego osobę odznaczoną za przestępstwo umyślne;
    2. dopuszczenia się przez osobę uhonorowaną czynu, na skutek którego stała się niegodna nadanego jej odznaczenia;
    3. wyjścia na jaw istotnych okoliczności, nie znanych w dniu podejmowania uchwały w sprawie nadania honorowego odznaczenia.
  2. Z inicjatywą pozbawienia nadanego odznaczenia mogą występować osoby/i podmioty wymienione w § 4 niniejszego regulaminu.

Kontakt

Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Zakroczymska 30 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
Tel. (22) 51-22-000, (22) 51-22-222
Fax (22) 51-22-101
sekretariat@nowydwormaz.pl

pracuje w następujących godzinach: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: od godz. 8.00 do 16.00.

Kancelaria Burmistrza oraz Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego pracują w czwartki w godz. 8.00-20.00.

Urząd Stanu Cywilnego w Nowym Dworze Mazowieckim przyjmuje interesantów: w poniedziałki, wtorki, środy, czwartki i piątki w godz. 8:00-15:00.

Wydział Spraw Obywatelskich w Nowym Dworze Mazowieckim przyjmuje interesantów:

  • poniedziałek: 8:00-16:00
  • wtorek: dzień wewnętrzny
  • środa: 8:00-16:00
  • czwartek: 8:00-20:00
  • piątek: 8:00-16:00

W poniedziałki, środy i piątki ostatni interesant przyjmowany jest o godzinie 15:45.

W czwartki ostatni interesant przyjmowany jest o godzinie 19:45.

[obiekt mapy] Lokalizacja Nowego Dworu Mazowieckiego na mapie