Zasady i tryb głosowania
Zarządzenie nr 135/2016
Burmistrza Miasta Nowy Dwór Mazowiecki
z dnia 31 sierpnia 2016 r.
w sprawie: określenia zasad i trybu głosowania w ramach Budżetu Obywatelskiego dla Miasta Nowy Dwór Mazowiecki.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 1 i 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2016 poz. 446) oraz w związku z § 4 pkt. 4 załącznika do Zarządzenia nr 36/2016 z dnia 22 lutego 2016 r. ze zmianami zarządza się, co następuje:
§ 1
Określam zasady i tryb głosowania w ramach Budżetu Obywatelskiego dla Miasta Nowy Dwór Mazowiecki w postaci załącznika do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
/-/ Jacek Kowalski
Burmistrz Miasta
Załącznik do Zarządzenia nr 135/2016 z dnia 31 sierpnia 2016 r.
Zasady i tryb głosowania w ramach Budżetu Obywatelskiego dla Miasta Nowy Dwór Mazowiecki
§1
Postanowienia ogólne
1. Przedmiotem głosowania jest wybór projektów do realizacji w ramach Budżetu dla Miasta Nowy Dwór Mazowiecki na 2017 rok spośród projektów ujętych w załączniku nr 1.
2. Prawo do głosowania mają osoby, które najpóźniej w dniu głosowania ukończyły 16 rok życia i są zameldowane w Nowym Dworze Mazowieckim, zwane dalej Głosującymi.
3. Głosujący zobowiązani są do oddania głosu osobiście.
§2
Sposób i czas trwania głosowania
1. Głosowanie odbywać się będzie przez Internet od północy z 11 na 12 września 2016 r. do północy z 18 na 19 września 2016 r. poprzez stronę www.bo.nowydwormaz.pl.
2. Opis procedury głosowania przez Internet stanowi załącznik nr 2.
3. Osobom, które nie mają możliwości oddania głosu przez Internet z powodu braku dostępu do Internetu lub jakiegokolwiek innego powodu 17 września 2016 r. w godz. 9.00-16.00 udostępni się niezbędne do oddania głosu narzędzia w następujących lokalizacjach:
a. Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim, ul. Zakroczymska;
b. Szkoła Podstawowa nr 7 w Nowym Dworze Mazowieckim, ul. Młodzieżowa 1;
c. Zespół Szkół nr 3 w Nowym Dworze Mazowieckim, ul. Szkolna 3;
d. Zespół Szkół nr 4 w Nowym Dworze Mazowieckim, ul. Bema 312.
4. W przypadku głosowania opisanego w pkt. 4 obowiązuje procedura, której opis stanowi załącznik nr 2.
§3
Wyniki głosowania
1. W wyniku głosowania powstaną „Listy zadań” uporządkowane według liczby oddanych głosów, od zadania z największą do zadania z najmniejszą liczbą głosów. Do projektu budżetu na 2017 r. wpisane będą te zadania, których suma ogółem – licząc od pierwszego nie przekroczy kwoty 400 000 zł w przypadku dużych projektów oraz 100 000 zł w przypadku małych projektów.
2. W przypadku takiej samej liczby głosów kolejność przez głosowanie ustali Komisja, o której mowa w Zarządzeniu nr 86/2016 z dnia 16 maja 2016 r.
3. Wyniki głosowania podane zostaną do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.
§4
Głosowanie w przypadku awarii systemu do głosowania
1. W przypadku wystąpienia awarii systemu do głosowania informacja o awarii zostanie podana niezwłocznie do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty, a głosowanie zostanie przerwane.
2. Wznowienie głosowania odbędzie się 24 września 2016 r. w godz. 9.00-20.00 w lokalizacjach wskazanych w § 2 ust. 4.
3. Wznowione głosowanie odbywać się będzie za pomocą papierowego formularzy, którego wzór stanowi załącznik nr 3.
4. Wznowione głosowanie możliwe będzie jedynie dla osób, które nie oddały głosu w sposób opisany w § 2. Głosy oddane ponownie będą nieważne.
5. Nad poprawnością głosowania w przypadku awarii systemu do głosowania czuwać będzie Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim.