BO kto pyta, nie błądzi
Prezentujemy najczęściej pojawiające się podczas spotkań informacyjnych pytania wraz z odpowiedziami. (Materiał uzupełniany po każdym spotkaniu.)
Czy zgłoszony projekt może dotyczyć wydarzenia kulturalnego?
Tak.
Czy uprawnione do zgłaszania projektów i głosowania są osoby zameldowane na pobyt stały i czasowy?
Tak.
Czy Miasto zajmować się będzie promocją poszczególnych projektów?
Miasto prowadzi i będzie prowadzić kampanię dla całego przedsięwzięcia. To autorom poszczególnych projektów powinno zależeć na ich wypromowaniu i zdobyciu poparcia innych mieszkańców w głosowaniu.
Czy urzędnicy będą pomagać w pisaniu projektów?
Zachęcamy do zadawania pytań w trakcie pisania wniosków. Służy temu m.in. www.facebook.com/obywatelskiNDM. Można też pytać bezpośrednio w merytorycznych komórkach urzędu. Im wcześniej zostanie zadane pytanie, tym lepiej. Przypominamy jednocześnie o możliwości sprawdzenia własności terenu przez maila na adres bo@nowydwormaz.pl, przygotowanym katalogu przykładowych kosztów i zadań gminy.
Jak będzie weryfikowana realność kosztorysu zadania?
Na podstawie doświadczenia i kwalifikacji pracowników Urzędu Miejskiego.
Jak będzie wyglądać weryfikacja mieszkańców w głosowaniu przez Internet?
Mieszkańcy weryfikowani będą po numerze PESEL.
Czy jedna osoba/podmiot może złożyć więcej niż jeden projekt?
Tak.
Czy pierwszy raz mieszkańcy będą mogli głosować w ten sposób na zadania do realizacji?
Tak.
Jak precyzyjna musi być lokalizacja zadania podana w projekcie?
Najlepiej jeżeli będzie to numer działki. Informację taką można uzyskać, pisząc na adres bo@nowydwormaz.pl.
Co, jeżeli teren, na którym miałby być zrealizowany projekt przeznaczony jest na sprzedaż?
Radzimy unikać takich terenów. W przypadku przeznaczenia nieruchomości na sprzedaż Rada Miejska podejmuje taką decyzję w formie uchwały (BIP). Informację taką można też uzyskać, pisząc na adres bo@nowydwormaz.pl. Gdyby ktoś złożył projekt, który miałby być zrealizowany na terenie przeznaczonym do sprzedaży - przewidujemy dyskusję z wnioskodawcą.
Czy w projekcie należy uwzględnić koszty jego utrzymania/eksploatacji?
Realizacja zadań powinna zakończyć się do 31.12.2016 r. Jeżeli są to koszty, które Miasto i tak ponosi (np. praca MZO) to nie. Nie rekomendujemy pisania projektów, które wymagałyby np. zatrudnienia dodatkowego pracownika.
Dlaczego w przykładowych kosztach przygotowanych przez Miasto są takie rozbieżności (np. punkt świetlny między 4 a 8 tysięcy)?
Zależy to od typu konkretnego urządzenia/inwestycji. Typ ten, szczególnie w Modlinie Twierdzy, bywa m. in. uzależniony od uzgodnień z konserwatorem (obowiązkowe dla zabytków). Warto sprawdzić, jakie np. latarnie, kosze na śmieci, ławki stawiane są w najbliższych okolicach lokalizacji wnioskowanego projektu.