Tymczasowy profil zaufany - nowe narzędzie do załatwiania spraw urzędowych bez wychodzenia z domu
W celu umożliwienia załatwiania spraw urzędowych bez wychodzenia z domu, dla osób, które z różnych powodów nie posiadają profilu zaufanego, Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało nową usługę tzw. Tymczasowy profil zaufany.
Aby go potwierdzić wystarczy rozmowa wideo z urzędnikiem Ministerstwa Cyfryzacji. Usługa dedykowana jest przede wszystkim dla osób, które chciałyby potwierdzić profil zaufany przez Internet, jednak nie korzystają z bankowości elektronicznej lub bank, z którego usług korzystają, nie jest dostawcą tożsamości profilu zaufanego.
Tymczasowy profil zaufany będzie ważny przez 3 miesiące.
Wniosek o tymczasowy profil zaufany dostępny jest pod adresem:
https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage.
Należy wypełnić wszystkie obowiązkowe pola formularza rejestrującego.
Od momentu złożenia wniosku w ciągu kilku dni urzędnik Ministerstwa Cyfryzacji zadzwoni i zaprosi wnioskującego do rozmowy wideo.
Do przeprowadzenia rozmowy niezbędne są: urządzenie, które posiada kamerę i mikrofon – na przykład telefon, tablet, laptop oraz zainstalowane aplikacje tj.: Skype lub Microsoft Teams.
Przydatne informacje :
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/tymczasowy-profil-zaufany--juz-jest
Przypominamy jednocześnie, że w Urzędzie Miejskim możecie Państwo swoje sprawy załatwić zdalnie. Szczegółowy wykaz spraw:
https://nowydwormaz.pl/15,wszystkie-aktualnosci?tresc=30195&fbclid=IwAR35sgyb-ayJVJMFaS4RMCb8clLI2rMSrKyGnXDZmsa1UWEQvjWS4PjK5Eo